فرسان البريد المصرى

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

فرسان البريد المصرى
فرسان البريد المصرى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى يتحدث عن مشاكل البريد المصرى وموظفية تم إنشاء هذا المنتدى إيمانا منا بدور البريد المصرىبنأثيرة اليومى فى حياتنا وحب وعرفانا منا بالجميل ونتمنى أن نكون وفينا واجبنا نحوه

اعتذار واجب الى كل من تم اسائته من خلال المنتدى اعتذر انا مدير الموقع وجميع الأعضاء عن بعض تصرف قله اساءت التعامل مع المنتدى بنشر اكاذيب وغير حقائق فى حق بعض الزملاء مما يستوجب علينا الأعتذار الرسمى ونعلن ان المنتدى تم انشائه من اجل بث روح التعاون بين العاملين ويكون نبراسا لتبادل المعلومات البريدية ويكون مدعما بروح اخلاق الفرسان ولذلك تم تسميه المنتدى فرسان البريد المصرى ليكون الأسم والمعنى موجودين بالمنتدى ونهيب بالسادة الأعضاء الإلتزام بقواعد النشر للمعلومة بعدم السب والقذف دون مستند رسمى يرفق بالموضوع المشار اليه بالفساد والا سيحذف العضو والموضوع وعلى الأعضاء الشرفاء اعطاء المنتدى كل مالديهم من جهد لرفعه المنتدى وانتشار المعلومه البريدية والحفاظ على العلاقات الوديه بينهم ونكون ممييزين بأدائنا الراقى امام عملائنا وزملائنا واكرر اعتذارى مرة أخرى أحذر الحقود إذا تسلط , والجاهل إذا قضى , واللئيم إذا حكم , والجائع إذا يئس , والواعظ المتزهد إذا كثر مستمعوه

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

حملة توقيعات لموظفى البريد للمطالبة بزيادة الحوافز والأجور

MMM
الباشا تلميذ
hema
مدير الموقع
8 مشترك

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

مدير الموقع

مدير الموقع
ادارة المنتدى
ادارة المنتدى

حملة توقيعات لموظفى البريد للمطالبة بزيادة الحوافز والأجور

أطلق موظفو البريد حملة جمع توقيعات فى 14 محافظة من محافظات الجمهورية للمطالبة بالاستفادة من فائض الميزانية فى زيادة الأجور والبدلات، على أن يتم تقديم هذه التوقيعات مرفقة مع مذكرة تتضمن مطالبهم إلى طارق كامل وزير الاتصالات.

وأكد العاملون بمنطقة بريد بنى سويف أن البريد يعد هيئة اقتصادية منتجة وهناك فائض فى الميزانية تحققه الهيئة سنويا، ولا يستفيد العاملون منه شيئا، رغم أن هذا الفائض ثمرة عملهم ومجهوداتهم طوال العام.

كما طالب العاملون بالبريد مسئولى الهيئة بمعاملتهم مثل باقى الهيئات التى تحقق فائضا فى ميزانيتها سنويا من خلال الاستفادة من هذا الفائض فى زيادة الحوافز والبدلات لكى تصل أجورهم إلى 100 %.

وأوضح العاملون أنهم وزملاؤهم يسعون إلى استكمال التوقيعات فى جميع المحافظات متمنين أن تكون هدية الدكتور أشرف زكى رئيس الهيئة القومية للبريد يوم 2 يناير خلال الاحتفال بعيد البريد المصرى هى موافقته على مطالبهم.

يذكر أن عدد العاملين بالهيئة القومية للبريد يصل إلى 55 ألفا ما بين موظف وعامل موزعين على مناطق البريد فى مختلف محافظات مصر.

https://198000.ahlamontada.com

hema

انا عايزاشترك معاكم فى الحملة دى ياريت تقلوللى ازاى-محافظ القليوبية

hema

محافظة القليوبية

الباشا تلميذ

الباشا تلميذ
اليوبيل الذهبى
اليوبيل الذهبى

انا معاك يا زناتى
هو دا الكلام يا جدعان المرتب ميشربناش سجاير

MMM

كلام جميل وكلام معقول مقدرش قول حاجه عنه

لكن خيال حبيبي المرعوب مقدرش قول حاجه عنه

مين الا هيمضي اه كلام وساعه الجد

يقولوا عاملين حشد وتجمعات

ادينا قاعدين نتفرج لما نشوف جد والا حقيقه وساعتها مش هتحتاج توقيعات

الباشا تلميذ

الباشا تلميذ
اليوبيل الذهبى
اليوبيل الذهبى

احنا مبنقوبش نعمل اضراب عشان ساعه الجد كله يجرى
احنا بنطلب مطالبنا بكل تحضر
حلوه تحضر دى
وشكلك هتقضيها فرجه

mozly

ممكن ده يحصل ؟

mozly

ممكن حد عارف ؟؟
انا مع الحمله ...
ازاي اشارك فيها Smile

ahmednour198

متي المسؤلين في البريد يهتموا بالموظف الصغير الله يرحم ايام المصيلحي الامل الدكتور اشرف يايوافق وده عمل عظيم الكل حيذكره بالخير والامل في خالد عباس الرجل المحترم عن تجربة شخصية

hema

الاستاذ خالد عباس جاى بكرة عندنا ف القليوبية وهاكلموا انشاء الله على المواضيع دى كلها قدر المستطاع دعواتكم

ahmednour198

مش بنقول اضراب لا احنا بنقول بعقل الفائض الضخم للعاملين نصيب وده صوت العقل وبلاش توصل الامور بعيدا عن العقل والامثلة كتير والدكتور اشرف هي هدية لينا وانت شيخ العرب ... البحر الاحمر

MMM

اه والله صدقت الفرجه احسن اسالني انا

hema

رسالة من الاستاذخالد عباس فى القليوبية لما كلمناه عن الزيادة فى الاجور قال لنا هاتو فلوس نديكو فلوس قلناله البريد محقق ارباح كبيرة جدا قالنا البريد خسران ومفيش زيادة قبل ماتزودو الايرادات ولما سالناه عن فلوس اتصالات قال احنا لسه فى شهر 7 هانوصل لنقطة التعادل ىعنى الخسارة= الارباح بيتهيقلى ياجماعه مافيش فايده. ياريت يرودو علياه عشان بجد انا محبط جدا

الباشا تلميذ

الباشا تلميذ
اليوبيل الذهبى
اليوبيل الذهبى

البريد خسران واتصالات خسرانه
ليه يا جدعان احنا شغالين فى البريد ولا شغالين فى القمار

مدير الموقع

مدير الموقع
ادارة المنتدى
ادارة المنتدى

حد يقول للأستاذ المبجل ................اللى بيقول البريد بيخسر
بيخسر طيب قطاع الغزل والنسيج بشركاته تعمل اية
اللى بتخسر يوميا ملايين ومع ذللك شوف رواتبهم وبدل الوجبات وبدل السهر
وشكرا
وانظر ايضا الى وزارتنا وفيها الشركة المصرية اللى فقدت 2 مليون عميل شوف رواتبهم
شركه اتصالات كمتن بتخسر حسبى الله ونعم الوكيل

https://198000.ahlamontada.com

الباشا تلميذ

الباشا تلميذ
اليوبيل الذهبى
اليوبيل الذهبى

ولما البريد بيخسر رئيس القطاع بياخد حافز
3000 جميه ليه
وعربيه تخدمه وسكرتاريه
واقل مدير حافز 1200
ونقول الباقى ولا تزعلو
هى بتكسب عمد الكبار
وبتخسر للموظفين الغلابه
انا مش هعد احسبن لقه والشغل ده
احنا نستاهل اكتر من كده عشان ساكتين على حقوقنا

MMM

والله عندك حق حد يعرف ان النأئب المستعان به لرئيس الهيئه بيأخد 120000ج مرتب غير الحوافز والبدلات وداه يرضي مين تعرفوا ان رئيس الهيئه مش بيقبض مرتب داه بيأخد نسبه من الارباح تخيلوا ارباح الهيئه كام سنويا وادينا قاعدين نتفرج ذي ما اقلتلك كلام يفور الدم بالعقل كده الريس هيسيب شركه من اكبر شركات الاتصالات في العالم علشان سواد عيونا
والا خير ربنا هنا اكتر

العواف

الباشا تلميذ

الباشا تلميذ
اليوبيل الذهبى
اليوبيل الذهبى

وفى نهايه البرنامج
اهدى اغنيه واتمسكن لحد ما اتمكن للساده الزوار
بمناسبه ان البريد بيخسر

MMM

\
والله عسسسسسسسسسسسسل

وانا كمان عايز جواباتك
يعني افترقنا خلاص
خدهم
بس والنبي متقطعش الجوابات

واوعي تقطع المصروف

amrelspahi

خلينا نبدأ وكل شئ بدأ بالكلام وبعد كده اصبح حقيقه لاننا معانا الحق خلينا يد واحده وهنوصل ولا يضيع حق ورائه مطالب

مدحت صبرى حنا

بمناسبة رجوع الحق الى اصحابة ان لم تسعى السيدة هرمين كمال محمد رئيس قطاع التسويق ومعها السيد احمد يحيى مدير الشئون الادارية بمراكز الحركة فى الانتهاء من رجوع ماتم خصمة من حافز وطبيعة عمل فى الفترة من 1/5/2009حتى31/12/2010 استنادا الى خطابها الموجة لة ولم يأخذ منة اى رد بالتضامن مع السيد محمد نصار رئيس قطاع الشئون المالية السابق وبناءاً على تصريح السيدة المزكورة لفظاً وصراحة ان من يشتكيها على جزمتها لذا قفررت ان ارفع الموضوع رسمى بعد ان اوقفت كل شىء نظراًلانشغالها بما وصلت الية اليوم الامر الذى يتبعة الكثير اولهم الضغط النفسى الى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
tahonafarha@yahoo.com
0122175685
مركز الحركة الرئيسى

ahmednour198

ياخ مدحت هل سمعت المذكورة تتلفظ بذلك .. اذاكان ذلك حقيقي فهو بلاغ للسيد رئيس الهيئة ,, عرفتو ليه البريد متخلف لوجود امثال الليدي اللي بتقول اللي يشتكي علي جزمتها

ahmednour198

كان السيد الفاضل عبد الله عبد السميع رئيس قطاع سوهاج يقول لاحد الموظفين سوف اجازيك حتي افصلك .... راح في ذمة التاريخ

الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]