فرسان البريد المصرى

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

فرسان البريد المصرى
فرسان البريد المصرى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى يتحدث عن مشاكل البريد المصرى وموظفية تم إنشاء هذا المنتدى إيمانا منا بدور البريد المصرىبنأثيرة اليومى فى حياتنا وحب وعرفانا منا بالجميل ونتمنى أن نكون وفينا واجبنا نحوه

اعتذار واجب الى كل من تم اسائته من خلال المنتدى اعتذر انا مدير الموقع وجميع الأعضاء عن بعض تصرف قله اساءت التعامل مع المنتدى بنشر اكاذيب وغير حقائق فى حق بعض الزملاء مما يستوجب علينا الأعتذار الرسمى ونعلن ان المنتدى تم انشائه من اجل بث روح التعاون بين العاملين ويكون نبراسا لتبادل المعلومات البريدية ويكون مدعما بروح اخلاق الفرسان ولذلك تم تسميه المنتدى فرسان البريد المصرى ليكون الأسم والمعنى موجودين بالمنتدى ونهيب بالسادة الأعضاء الإلتزام بقواعد النشر للمعلومة بعدم السب والقذف دون مستند رسمى يرفق بالموضوع المشار اليه بالفساد والا سيحذف العضو والموضوع وعلى الأعضاء الشرفاء اعطاء المنتدى كل مالديهم من جهد لرفعه المنتدى وانتشار المعلومه البريدية والحفاظ على العلاقات الوديه بينهم ونكون ممييزين بأدائنا الراقى امام عملائنا وزملائنا واكرر اعتذارى مرة أخرى أحذر الحقود إذا تسلط , والجاهل إذا قضى , واللئيم إذا حكم , والجائع إذا يئس , والواعظ المتزهد إذا كثر مستمعوه

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

مش حرام فى الدقهليه وياريت الوضوع ميتحذفش

postfares
عبدالرحمن زارع
saif masry
ريكو
8 مشترك

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

ريكو

كنت يوم الثلاثاء فى منطقة شمال الدقهليه
لقيت فيه اعلان عن مسابقة مدير ادارة التوفير فى المنطقه
واحد شروطها ان يكون المتقدم لشغل الوظيفه درجه اولى (تمويل ومحاسبه- تنميه اداريه)
طيب ليه المسابقات السابقه مكانش فيها الشرط ديه ليه
هو بعد ماباظت واخذوا ال عايزنه طلعوا الشرط ديه
ا/ اشرف موسى مدير ادارة التسويق درجه تانيه وهو مدير منذ اكثر من 4 سنوات
ا/عبد الرحمن زارع مدير ادارة السريع بجنوب الدقهليه درجه تانيه كتابى ودور ثانى فى مدرسة البريد وهو مدير منذ اكثر من 3 سنوات
ا/ على شحاته مدير ادارة التفتيش بقطاع شمال الدلتا اول مستلم الاداره كان درجه تانيه حديث واستلم الاداره ودلوقتى بقى درجه اولى فى اخر قرار اى منذ حوالى 5 شهور هههههههههه واستلم مدير منطقة جنوب سيناء ههههههههههه وبدون مسابقه
صح يا ا/ رفعت شبل
وهناك الكثير مثلهم
عايز اقول حاجه انا لست ضد شخصيتهم واخلاقهم نحن جميعا زملاء فى البريد
ولكن ضد طريقة الاختيار والاسلوب الذى من خلاله تم اختيارهم
لان هناك من اقدم منهم على درجة كبير اخصائين وهناك الكثير والكثير والامثله متعدده وايضا اكفا منهم
مع احترامى لهم جميعا فهى حقوق ولابد ان نسعى جميعا ان كل واحد ياخذ حقه
فالساكت عن الحق شيطان اخرس

saif masry

saif masry

كلامك صح شرط الدرجة الاولى جائر و مخالف للتوصيف الوظيفي للوظيفة

عبدالرحمن زارع

ريــــكـو .... اعاتبك باسم ريـــكو و لا اسمك الحقيقى ؟؟
===========================
ما كنت ابدا على مدى خدمتي احمل اذى و لا حقـــد لأى من الزملاء و الحمد للــــه !!
و مع احترامى لادمن هذا المنتدى الجيد الذى اتابع موضوعاته عن قرب دائما ما كان لمثل ريكو هذا
ان يذكر اسماء و يشهر بالكذب على زملاءه
و بما اننى متابع جيد للمنتدى اعتقد انى اعلم ريكو و هو يعلم انه كان زيل دراسة شاطر و ممتاز في مدرسة البريد
بطلخا و ذكرت انه يشهر و يكذب دون دليل و لا برهان .
انا عبدالرحمن زارع
=======
لم اسجل في المنتدى اليوم او امس لكى ارد عليك و انما انا متابع لما يذكر على جميع الصفحات عن قرب و منذ نشأة
هذه الصفحـــــة و ااكـــــد لسيادتكم لسيادتكم ان المذكور كاذب بالدليل انا خريج مدرسة طلخا عام 91/90 دور اول و ترتيب ممتاز مجموع 74.6%
و ممكن انك ترجع يا ريكو للملفات او لاحد اصدقاءك الصادقين
تقدمت في اعلان الهيكل الوظيفي زي أي حــــد كان يسمى اعلان د اشرف ذكى و كان لا يشترط مؤهل و رقم الاعلان تقريبا 316 في شهر 3 /2010
خوضنا لجان الاختبار و كنت من المتفوقين الذين يجيدووون فن التحدث بلباقة و دراية كاملة عن الوظيفة التي تقدمت عليها و الحمد للــــــــــــــــــــــــــــــه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انا عبدالرحمن زارع الذى لا اخشى في الكون الا رب الكون ... و المؤهل العال يا ريكو مش تذكرة الجنة ممكن تكون معاك مؤهل عال و لكنك لا تستطيع التعامل مع الاخرين ممكن تكون معاك مؤهل عالى و تدخل اختبارات تلاقى الافضل منك و مؤهل متوسط الترقيات اجتهاد و ارزاق و حاول تراجع نفسك كــــــــــــدا هتلاقيك دائما ما تشتكى من ظلمك الهيئة و الكوسة و المحسوبية و فاكر انك اخذت مؤهل عالى خلاص عايز تمسك رئاسة الهيئة كلنا دبلومات يا حمادة و ان شاء الله تعالى انا لدى طموح بعد الحصول على المؤهل العالى اللى مزعلك انى اكون مدير و اكتر هذا طموحى ................ اما انت فطموحك انك تلاقى اى اشاعة تكتبها اول واحد او خبر كذب تنشره بسرعة عيب ........ انت المفترض انك زميل و راجل كبير عيب قوى
و اوعى تفكر نفسك مستخبى و لا محدش يعرفك لا انا اعرفك كويس و كنت احمل لك كل الود و في النهاية ادعو لك بالهداية و ياريت الاخ هشام سعد يحاول ينصح صاحبه شوية و قولــــــــــه عيب قوله ينشر اخبار صادقة
و ردا على الاعلانات يا حمادة يا ابو مؤهل عالى فيه اعلان عن مدير عام مراكز حركة و توزيع نزل شهر سبتمبر 2013 دون شرط المؤهل بس ياريت تحاول تشوفه يا حمادة و تابع و تروووح تقدم ......... بس اسال عن حاجة يا ترى ها تعرف في اعمال الحركة ؟؟ ... اكيد لا طبعا ........ و ساعتها ها تقول الكوسة و المحسوبية و الوساطة و انت اصلا لا تعلم عن شغل الحركة شيئا ...................... تحياتى لكل اعضاء المنتدى و معذرة للإطالـــــــــــــــة .

postfares

سلمولى عليه
سلمولى عليه
كبشة ياقلب امه عليه
وسلمولى عليه
اتفقست يا كبشةهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

عبدالرحمن زارع

[b]عايز تعرف انك كدااااااااااااب تانى
==============
طبعا الجميع يعلم اننى خوضت اختبار باعلان رسمى في شهر 3 /2013 رقم 3016 اذاى بتقول اختيار دون اعلان انت كذووووب
ما ادافع الا عن شخصى و لكن طالما نه ذكر الاخ على شحاته فلابد ان تعلم و من وراءك و من يعاونك انه تقدم بشغل وظيفة على مدير البحر الاحمر ضمن 68 متقدم و اجتاز اختبارات اللجنة و المقابلة الشخصية لرئيس الهيئة و اختار رئيس الهيئة في هذه المقابلة 5 مديرين جدد و ابقى بهم في احتياجات الهيئة و هكذا عندما احتاج منهم صعدهم لمديرى عموم و انت لا تعلم شيئا فما رايك انك كاذب في كل ما قولته
شكرا لاعضاء المنتدى المحترمين
=============

postfares

وربنا انت برنس يا ابوزارع هو ميعرفش حاجه ومبيفهمش

حق البريد

حق البريد

ريكو متشكرين يا ريكو انك كشفت نفسك ياه
كدا يا منطقة شمال الدقهلية
ريكو يكون منكم و مش عارفين
و اذاى بقى ها تسيبوا حق كل الناس اللى غلط فيهم
لازم يكون فيه واقفة لهذا الشخص الناقص
لله الامر من قبل و من بعد
سبحان الله فعلا انسان حاقد

القرصان

القرصان

صحيح ( يعنى ايه كتابى يمسك ادارى ) طيب ايه الفرق بقه بين ادارى وكتابى اذا كان اى حد ممكن يكون مدير

9مش حرام فى الدقهليه  وياريت الوضوع ميتحذفش Empty الي ريكو أقصد محمد عبالفتاح كبشه الإثنين نوفمبر 11, 2013 8:48 pm

مي مدحت

لماذا تتكلم بدون أدلة الاصل يكون معاك دليل يثبت صحة كلامك فلماذا تتهم الناس بالباطل وبعدين الشروط الخاصة بالوظائف الاشرافية من حق الادارة العليا تحديثها من آن للأخر المهم انت تجيد المنافسة عليها والا لأ ربنا يوفقك في عملك بالحاسب الألي بمنطقة بريد شمال الدقهلية دلوقت عرفت انت مين اعرفك باسمك محمد عبدالفتاح كبشة

10مش حرام فى الدقهليه  وياريت الوضوع ميتحذفش Empty الي ريكو أقصد محمد عبدالفتاح كبشة الإثنين نوفمبر 11, 2013 9:14 pm

مي مدحت

أمش معاك وحده وحده وذلك من باب التعليم
1- لما ينزل اعلان علي وظيفة من الوظائف الاشرافيه راجع الشروط الاول وطبعا انت عايز تقدم علي مسابقة مدير ادارة التوفير بصفة عملك بالتوفير بالحاسب الالي بمنطقة بريد شمال الدقهلية
2- لو الشروط مطابقة عليك قدم عند الاستاذ عبدالجواد وهو من الشله
3- أعد ذاكر لحد لما يجي معاد الامتحان
4- لما يجي ميعاد الامتحان أدخل المقابلة وقلبك جامد وماتخافش من حاجه وجاوب علي كل الاسئلة
5- لما تظهر النتيجة وانجحت هانبركلك كلنا لكن لقدر الله لو حصل حاجة تانية غير كده يبقي يا عم ما تزعلش وماتغلطش في حد تاني
6- العمل كرئيس قسم بالحاسب الالي محتاج معرفة حاجات كتير جامبه عشان تتأهل للعمل كمدير ادارة ودي والله مش تريقه أنا باكلم بجد وربنا يوفقك

مي مدحت

حمدا لله علي سلامة الوصول وكل سنة وانت طيب ويارب تكون مبسوط بشمال الدقهلية وبرجاء يا ريس عدم السماع لشلة الانس عبدالجواد بيك وحاشيته والتعامل معنا مباشرة دون أي وساطة ولله الحمد عندك مدير رقابة وتفتيش الاستاذ علي عبدالمحسن من الناس المحترمة جدا جدا يمكن الاستعانه به في كافة الامور وربنا يوفقك وتكون مبسوط معانا وانا متفائلة جدا بحضرتك وان شاء الله نكون عند حسن ظنك

القائد

هو الكل لية بيهاحم ريكو بغض النظر مين هوريكو هو شخص شايف اوضاع غلط بيسلط الضوء عليها ولا الكلام جاى على الجرح وبيوجع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟lol! lol! lol! lol! lol! 

مي مدحت

يا أستاذ قائد دا مش هجوم احنا بنقول ياريت اللي بيكلم يكون معاه دليل يثبت صحة كلامه يعني لما يقول سين من الناس دور تاني أي عبدالحمن زارع ويطلع دور اول وكمان اختيار سين من الناس بردك أي الاستاذ علي شحاته شغل منصب مدبرمنطقةجنوب سيناء بدون مسابقة ويطلع الراجل كان في مسابقة ومقدم معاه 68 موظف وينجح 5 تم توزيعهم علي المناطق لأن فيه ناس تم ترقيتهم من مدير عام الي رئيس قطاع واللي شغل منصب مساعد رئيس قطع وخلافه يبقي ده معناه أيه معناه بكل بساطة ده واحد بيتكلم بدون أي أدلة هو ينفع رئيس مجلس الادارة يصعد حد جده بدون اختبار ولا مسابقة هي زوفه ولا هو بيكلم ناس مش فهمه دي نقطة النقطة الثانية زي ماأقلت قبل كده الوظائف الاشرافية بصفه عامة يمكن تحديثها من آن لأخر وده يرجع للإدارة العليا يعني ممكن في وظائف تانيه متطلبش الشرط ده فهمني يا أستاذ قائد وبعديين لما انت قائد عيب عليك تفوتك الحاجات البسيطة دي عرفت ان احنا مابنهاجمش حد بس ياريت اللي يتكلم يتكلم بدليل ويقول حاجة مقنعة وربنا يوفقه ونشوفه مدير ادارة ناجح ومتفوق ويساند كافة زملائه ويضع بصمة في المكان اللي هو فيه وصلت المعلومة والا لسه

القائد

سلام للادارة العليا

مي مدحت

ده أقل واجب ممكن تقدمه واعتبر سلامك وصل

الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]